Leapșa - Recapitulare 2020

         De ceva timp eram dator cu un articol de genul. La începutul lunii, Onisim mi-a lansat provocarea de a răspunde la câteva întrebări, practic de a face o retrospectivă anului 2020. Așadar. să începem!

        În 2020 mi-am descoperit pasiunea pentru cărți. Așa a luat naștere @cemaicitim, pagina mea cea de toate zilele de pe Instagram. Apoi, ușor-ușor s-a născut și blogul pe care scriu,  iar pasiunea mea a crescut exponențial încă de atunci.

        1. Câte cărți ai citit în 2020?

        Chiar dacă am debutat în lumea cărților, nu m-am lăsat până nu am citit 101 cărți. De la Dostoievski cel de toate zilele și până la Stephen King, care-mi hrănește apetitul pentru romane introspective, 2020 a fost o... salată de gusturi cititorești. Experiențe plăcute și neplăcute, surprize radicale și speranță de a citi mai mult. Cred că așa aș rezuma tot procesul.


        2. Care au fost cele mai memorabile cărți ale anului pentru tine?

        Despre favorite am tot discutat în anul ce a trecut, ba chiar am făcut și un top 20 cărți din 2020. Pe lângă titluri precum „Scara lui Iakov” sau „Castelul” lui Kafka, aș fi tentat să spun care a fost cea mai solicitantă lectură, și-anume „Un veac de singurătate” de Gabriel Garcia Marquez. Cred că printr-un roman atât de brutal am învățat să prețuiesc profețiile, familia și dorința de a evolua. Bonus: am reușit să țin pasul în proporție de 70% cu tot neamul Buendia! 🤣

        Apoi, aș mai lăsa loc câtorva cărți, tot de la Marquez: „Dragostea în vremea holerei”, „Cronica unei morți anunțate”, „Ochi de câine albastru” sau ”Fantastica și trista poveste a Candidei Erendira și a bunicii sale fără suflet”.



        Mai dedic un paragraf lui Truman Capote, un adevărat stilist ce a văzut viața ca un amestec de dialoguri și portrete care mișună. „Muzică pentru cameleoni” a fost cu adevărat delicioasă!

        

        3. Care e cel mai frumos citat pe care l-ai descoperit în 2020?

        Că tot am vorbit de Capote, cel mai frumos citat pe care l-am descoperit a fost în cartea sa, „Mic dejun la Tiffany”:

„Nu vreau să posed nimic până când n-o să simt că mi-am găsit locul.”


        4. Ce carte din 2020 ți-a displăcut cel mai tare?

        Întrebarea anti-câștigătoare se duce către „De veghe în lanul de secară” de J.D.Salinger, o experiență terifiantă pe care nu mi-aș dori s-o repet nici în viața asta, nici în următoarea. Deși părerile împărțite oscilează înspre bine, nu pot reuși să înțeleg motivele logice pentru care această carte este considerată „cult”. #nudațicupietre


        5. Ai participat la vreun eveniment literar? Dacă da, care a fost preferatul tău?

        Da, am avut norocul să particip în cadrul unui singur eveniment literar, și-anume prezentarea volumului „Toamna se numără cadavrele” de Tony Mott. A fost o experiență minunată și m-am simțit foarte bine alături de Tony. Am făcut și o poză, ca „spionii”!





        6. Care este cel mai bun film văzut în 2020?

          Nu prea sunt genul care să vizioneze filme, dar am urmărit cu drag ecranizarea „Să ucizi o pasăre cântătoare”. Am apreciat precizia informațiilor și faptul că mi-a amintit de copilărie. Recomand oricui!



        7.   Ce cuvânt rezumă cel mai bine anul 2020 pentru tine?

        „Libertate”. Dacă am învățat ce înseamnă libertatea, cred că 2020 a fost cea mai bună dovadă. Chiar dacă fizic nu am putut fi unde ne-am dorit cu toții, cred că mintea noastră a fost mai deschisă și mai liberă ca niciodată. Am învățat să fiu confortabil cu mine și să-mi valorific spațiul în orice secundă. Am învățat să prețuiesc fiecare clipă petrecură cu oamenii dragi mie și am redefinit anostul „restez chez vous”.


        8. E vreun moment de anul trecut pe care nu vrei să-l uiți?

        Sunt multe momente care-mi traversează memoria acum. Dar momentul pe care nu vreau să-l uit niciodată este acela când am descoperit fericirea. Fericirea într-o cană de ceai, într-o carte bună sau într-o melodie nemuritoare. Din acel moment în care am spus „sunt fericit și norocos să fiu unde sunt astăzi” mi-am dat seama că misiunea mea este să găsesc frumosul în orice, oricât de greu ar fi. Fericirea ta ești tu. Tu, împreună cu suma aceea de calități și defecte pe care nu le recunoști mereu. Fericirea este pentru mine idealul acela de neclintit, forța supranaturală care te împinge de la spate, indiferent de dificultatea drumului.


        9. Ce dorință ți s-a îndeplinit în 2020?

        Mi-am dorit foarte mult să mă autodescopăr. Să știu cu „cine stau de vorbă” și să-mi dau seama pe ce putere mă pot baza. Drumul a fost și este lung, dar simt că am reușit să-mi dau seama cine sunt și ce-mi doresc cel mai mult. Cred că drumul spre autodescoperire e pavat deopotrivă cu obstacole și ajutoare. Ține doar de noi să ne dăm seama ce perspectivă ne dorim să avem.


        10. Scrie o dorință pentru 2021.

        Îmi doresc ca 2021 să fie anul echilibrului. Să fiu capabil să duc până la capăt tot ce mi-am propus și să reușesc să fiu și mai creativ.


Dau mai departe leapșa (acum târzie) pentru 2020 lui Mario, @star.reader1. Pe Mario îl găsiți aici.

Mulțumesc, Oni, pentru leapșă!😁

Comentarii

Postări populare