De ce citești?

”De ce citești?”


        Aș dori să încep această primă postare cu întrebarea pe care o primesc cel mai des; ”De ce citești?” Până acum ceva timp, nici eu nu știam de ce citesc... Așa că am stat să mă gândesc la călătoria mea în lumea cărților și la impactul cititului asupra vieții mele.

Pasiune sau stil de viață?

        Consider că a citi este un amestec între pasiune și stil de viață, dar sub nicio formă nu implică rutina! Încă de mic am avut o afinitate pentru cuvinte și pentru a crea. Îmi amintesc zilele în care scriam tot felul de lucruri într-un caiețel de care eram foarte mândru și cu cât drag ascultam poveștile citite de mama. În subconștientul meu exista acea dorință de mai mult, dar cred că mijloacele vârstei nu mi-au permis să extind asta.

        Știu, știu, poate că-mi caut scuze, dar ce urmează să vă povestesc nu are absolut nicio scuză! Nu-mi amintesc să fi citit mare lucru până  în luna martie. Dar totuși, călătoria mea în lumea cărților începe undeva în anul 2016, când am descoperit seria ”Harry Potter”, caracteristică îndeosebi generației 2000. Știu că în vacanța de iarnă am dat gata toate volumele, ceea ce  m-a surprins enorm.

        Apoi a urmat o pauză prea lungă în care abia citeam ce mi se forja la ora de Limba și literatura română. Două-trei lecturi pe an și cam atât. În anul 2018 eram cu adevărat obsedat de cărțile de psihologie și țin minte un titlu pe care îl recomand tuturor prietenilor mei: Cartea gesturilor de Peter Collett. Din anul 2019 îmi amintesc doar două titluri din bibliografia școlară care mi-au plăcut foarte mult: Moromeții de Marin Preda și Ultima noapte de dragoste, întâia noapte de război de Camil Petrescu.

        Anul 2020 a fost (și este) un real succes! La orele de limba engleză am ajuns să mă îndrăgostesc de literatură după ce am avut de realizat un proiect după o carte la alegere. Sorții au ales pentru mine ”Marile speranțe” de Charles Dickens. După multe ore de parcurs romanul, am realizat un portofoliu detaliat, care cuprindea până și o schemă cu relația dintre personaje. Așa, doamna profesoară de Limba engleză Marcu Claudia, căreia doresc să-i mulțumesc prin această cale, mi-a recomandat să mă înscriu la un Reading Race cu cerințe similare proiectului efectuat. Opt cărticele și mult timp la dispoziție, sună ca o provocare (chiar a fost!!!). 

    Pentru mine, Reading Race mi-a deschis mintea și sufletul spre lectură. Așa am decis să-mi deschid pagina de Instagram, pentru a reuși să găsesc cărți bune și pentru a vorbi și cu alți oameni despre magia lecturii.

        Această experiență a fost amplificată rapid de către doamna profesoară Munteanu Ivona, care predă Limba și literatura româmă  și cu care am intrat în contact cu ocazia înființării Clubului de Dezbateri din liceu. Dumneaei a contribuit la înflorirea pasiunii prin recomandări precise care m-au încântat enorm! Acum pot spune sincer că cititul a devenit dintr-o ”povară” un stil de viață și o activitate care m-a maturizat enorm.

        Tuturor acestor factori se mai adaugă un strop de încredere acordată de prieteni și de oamenii excepționali pe care i-am cunoscut prin intermediul paginii mele, cărora le mulțumesc că ”mi-au hrănit ego-ul” și m-au încurajat să fac ce-mi place.


Totuși, de ce citesc?

        Nu știu dacă să răspund ironic sau sincer la această întrebare, așa că voi atașa o bucată de dialog dintre Ilie Moromete și Niculae din ecranizarea cărții ”Moromeții (volumul 2)”, pe care o găsiți aici
” -De ce citești? 
-Ca să știu.
 -Ce să știi?
-Ce nu știu. ”

        Trecând peste această paranteză, răspunsul meu sincer ar fi următorul: citesc pentru mine, pentru a fi mai deschis cu mine și cu oamenii din jurul meu, pentru a înțelege mai bine evenimentele din viața mea și pentru a mă teleporta într-o lume în care orice e posibil.

Concluzie 

         În final, aș spune că a citi înseamnă a exista, implicit a trăi și explicit a fi o fire versatilă și plină de viață. Cititul este subiectiv, este o manieră a gustului care nu se discută, ci se ”execută”. Pentru că există tipuri de cititori pe cât există tipuri de cărți și poate chiar mai mult...

Întrebare pentru cititori

        Voi când ați început să vedeți cititul ca stil de viață?

    Dacă v-a plăcut această postare (sau nu), vă rog să vă exprimați opinia în comentarii. Pentru a vedea portofoliul meu complet de pe Instagram, vă rog să intrați aici.
       De asemenea, haideți să ne împrietenim și pe Goodreads!
        
 


Comentarii

  1. Superba exprimare! Felicitari, draga Tibi! Sunt mandra ca te cunosc si ca îmi ești prieten! 😍😍😍

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Îți mulțumesc mult, draga mea! Este o onoare pentru mine că suntem prieteni de atâta timp! ❤️

      Ștergere
  2. Foarte fain! Felicitari si de abia astept sa mai citesc de ce si ce citesti si sa vedem cum prin aceasta pasiune faci lumea din jurul tau un pic mai buna!

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare